آهن به موازات ارز می تازد

 به گزارش آهن آپ : در روز گذشته باز هم دلار مسیر صعودی را در پیش گرفت و از کانال ۲۷ هزار تومان نیز عبور کرد و روی نرخ ۲۷ هزار و ۵۱۰ تومان معامله شد و در نهایت بازار آهن نیز تحت تاثیر قرار گرفت و افزایش قیمت ها ادامه یافت.

قیمت میلگرد شاهین بناب

در واقع این روند صعودی دلار که به سوی ۲۸ هزار تومان می تازد نشان از عدم مقاومت کندل های موجود می باشد و متاسفانه برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با این روند دلار به ۳۰ هزار تومان خواهد رسید و اگر این روند همچنان ادامه یابد بلاشک سایر بازارهای موازی نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و این حجم از روند صعودی قیمت منجر به نابسامانی بازار خواهد شد و ضربه اصلی آن به مردم که مصرف کنندگان هستند وارد خواهد شد. 

همچنین در روز گذشته قیمت پایه شمش که البته عرضه ی آن همچنان مبهم است در حدود ۱۹۰ که معادل ۱.۵ درصد رشد است که به معنای افزایش قیمت مقاطع در بورس کالا نیز خواهد بود. چنانچه شمش عرضه نشود آنگاه فروشندگان شمش القایی بازهم دستشان در تغییر قیمت ها باز خواهد بود و متاسفانه می توانند باب میل خودشان حاشیه سود را بالاتر ببرند و ممکن است این سود از مرز سود ۵۰ درصدی نیز فراتر بروند و از عدم استقرار کامل دولت نهایت استفاده را ببرند و در نهایت نهادهای نظارتی نیز بر افزایش قیمت ها دامن زند.

فی الواقع هم اکنون فاصله ی قیمت بازار و قیمت بورس کالا خیلی زیاد است و همچنین در حال حاضر با توجه به عدم تشکیل کابینه جدید وزرا اهرم نظارتی برای کنترل بازار ارز و فولاد نیست.

در روز گذشته با مشاهده قیمت روزانه آهن آلات مشاهده می شود قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش افزایش داشت و همچنین ثبات و کاهش جزئی قیمت در برخی مبادی فروش رویت شد.در بازار نبشی و ناودانی نیز فروشندگان قیمت نبشی و قیمت ناودانی را افزایش دادند.

بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی و شاخه فروشی افزایش قیمت تیرآهن را اعمال کردند.در بازار پروفیل اکثر مبادی فروش افزایش چشمگیری را اعمال کردند و حتی یک شرکت نیز افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت پروفیل را اعلام کرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بازار آهن در روز گذشته

احیای برجام و تحرک بازار آهن

my links