مسکن ملی کلید گشایش بازارآهن

   اخبار بازار ارز حاکی از ثبات نرخ ارز در پایان هفته بود به طوری که دلار در بازار آزاد روی قیمت ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان ثابت مانده بود و به همین نرخ مبادله می‌شد. به همین موازات قیمت روزانه آهن‌ آلات نیز عمدتا بدون تغییر بود اما برخی شرکت‌‌ها محصولات خود را با قیمتی کاهشی در بازار عرضه کردند.

اگرچه قیمت مقاطع تخت و طویل تحت تأثیر نوسانات بازار است، اما تأثیر ساخت‌وسازها و پروژه‌ها‌ی عمرانی نیز در رونق بازار آهن امری بدیهی و مهم است، از این رو رکود در بازار مسکن را می‌توان از علل اصلی رکود حاکم بر بازار آهن نام برد.

در همین راستا اتاق تعاون ایران تحت عنوان «شامخ»، آخرین گزارشی که از نتایج نظرسنجی سازنده‌ها در یک ماه اخیر منتشر کرده است بیانگر افت سرعت رشد نرخ مصالح ساختمانی است، بر همین اساس بهبود اوضاع ساخت مسکن در ماه اول پاییز در مقایسه با شهریورماه نیز برای بسازبفروش‌ها امری قابل پیش‌بینی شد.

طبق همین گزارش منتشر شده، نرخ مسکن در مقایسه با ماه‌های اول سال کاهشی بوده که این امر بیانگر کاهش تورم تولید مسکن در ماه گذشته است. همچنین براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ مصالح ساختمانی نیز در فصل تابستان در مقایسه با سه ماه اول سال کاهشی بوده است به طوری که ۳۷ درصد از تورم سه ماه نخست سال که از ۱۰۰درصد عبور کرده بود، کاهش یافت.

اما طبق نظرسنجی که از سازنده‌ها برای یک ماه پیش رو صورت گرفته، بوی بهبودی از اوضاع ساخت‌وساز در آبان ماه نیز به مشام نمی‌رسد. با وجود این صنعتگران و فولادسازان چشم به اجرایی شدن طرح ساخت مسکن ملی دولت دوخته‌اند تا شاید گشایشی در زمینه شکستن رکود تقاضای مصرفی ایجاد شود اما به نظر می‌رسد تا زمانی که این طرح عملیاتی نشده است اوضاع بازار به همین منوال باقی بماند.

در ادامه تحلیل آهن آپ از اوضاع نرخ اهن الات در پایان هفته گذشته بیانگر این است که در عمده شرکت‌ها رکود شکل گرفته تثبیت شده و تغییر قیمت چشمگیری ایجاد نشد. بر همین مبنا قیمت میلگرد در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما شاهد ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی این محصول در برخی مبادی فروش بودیم.

قیمت نبشی و ناودانی نیز کماکان ثابت بود اگرچه یک شرکت با کاهش ۱۰۰ تومانی این محصول را عرضه کرد. در قیمت تیرآهن نیز مانند اغلب محصولات فولادی کاهش قیمت نسبی مشاهده شد به طوری که در بخش کیلوفروشی کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی این محصول ملاحظه شد. قیمت پروفیل‌ها نیز تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشت و با ثبات همراه بود البته در این میان یک محصول کاهش قیمت ۱۰۰ تومانی داشت.

چالش‌های حل نشده سامانه جامع تجارت

محمود ارباب‌زاده مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت درباره لزوم حذف امضاهای طلایی برای تسهیل کسب‌وکار فولادگران، اظهار کرد: طبق گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت وجود امضاهای طلایی آسیب بزرگی بر بدنه اقتصاد کشور است. اجرای طرح‌های سیستماتیک و حذف تعدد بخشنامه‌ها قدم بزرگی در جهت حل بخشی از مشکلات صنعت فولاد است.

وی در ادامه تصریح کرد: هر بخشنامه‌ای که صادر می‌شود باید در جهت حل مشکلات این صنعت باشد، با شناسایی و حذف این امضاها امر تجارت و صنعت تسهیل می‌شود اما همه اینها نیازمند روشی درست و صحیح به جای امضاهای طلایی است.

ارباب‌زاده در ادامه بیان کرد: هر قدمی که دولت برای بهبود اوضاع کسب وکار، تسهیل تجارت فولاد و حذف امضاهای طلایی برمی‌دارد، بهبود اوضاع تولید را در پی خواهد داشت که راه‌اندازی سامانه جامع تجارت از جمله این اقدامات است، اما فعالیت سامانه بهین‌یاب در کنار این سامانه جامع توجیهی ندارد.

در ادامه امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو درباره ضرورت راه‌اندازی سامانه جامع تجارت و استفاده همه حوزه‌های صنعت فولاد از این سامانه، اظهار کرد: بررسی اصالت افراد و تسهیل رصد سیستمی اطلاعات مواردی است که با اتصال سامانه تجارت به سامانه‌های اداره مالیات، ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیگیری امور مربوط به صادرات و واردات و... وجود این سامانه را ضرورت می‌بخشد، اما این سامانه نواقصی دارد که به مرور رفع خواهد شد و درحال حاضر نیز فرایند ثبت‌نام به صورت خوداظهاری انجام می‌شود. 

سیف‌الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت نیز از الزام یادگیری نحوه ثبت‌نام همه تولیدکنندگان در این سامانه خبر داد و گفت: وزارت صمت و ادارات کل استان‌ها به ارائه آموزش‌های لازم برای کاربران این سامانه ملزم شده‌اند.

وی درباره نحوه ارائه این آموزش‌ها توسط وزارت صمت، تصریح کرد: استان‌ها به ۵ الی ۶ منطقه تقسیم شده و ادرات نیز برای ارائه این آموزش‌ها مهیا شده‌اند.
امیری در پایان گفت: در سایت وزارت صمت نام همه استان‌ها قید شده که برقراری ارتباط با سایر استان‌ها دریافت آموزش‌های لازم را تسهیل می‌کند.

علی‌محمد زمانی مدیرعامل و عضو هیأت میره صبا فولاد زاگرس نیز با اشاره به اهداف راه‌اندازی این سامانه گفت: شفافیت در عملکرد اقتصادی تولیدکنندگان، بررسی گردش اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی مالی شرکت‌ها از علل راه‌اندازی این سامانه به شمار می‌رود.

با توجه به اینکه فعالیت‌های غیرشفاف و زیرزمینی در بازار فولاد نیز مانند همه بازرهای دیگر فزونی یافته، ثبت‌نام در سامانه تجارت تا حدودی به شفافیت فعالیت اقتصادی در این بازار و گردش مالی شرکت‌ها منجر خواهد شد، اما این در صورتی است که فرایند تولید از تأمین مواد اولیه گرفته تا توزیع محصولات به طور دقیق در سامانه ثبت شود.

قیمت بست داربست

قیمت لوله داربست

منبع

وی در پایان به عدم شناخت کارشناسان وزارت صمت از فرایند تولید و مشکلات این صنعت اشاره کرد و افزود: تصمیماتی که توسط این افراد اتخاذ می‌شود براساس سیاست‌های دولت است نه تولیدکنندگان و صنعتگران که این امر درنهایت آسیب‌هایی را برای تولیدکنندگان در پی خواهد داشت.


https://bit.ly/3wmjzYa - yun.ir/7guiw5 - https://zaya.io/equer - https://rizy.ir/RBbHG - 

https://tinyurl.com/69hkayv4 - https://cutt.ly/mR6xyJH - https://is.gd/i93FgS

https://shorl.com/pabribredekaky - shorturl.at/coBJT

نظرات

  1. قیمت لوله داربست دست دوم
    فروش فوری لوله داربست
    قیمت لوله داربست دست دوم دیوار
    لوله داربست دست دوم کرج
    قیمت بست چهار پیچ داربست
    قیمت لوله داربست دست دوم در تبریز
    قیمت لوله داربست دست دوم در رشت
    قیمت لوله داربست 6 متری دست دوم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها

    1. لوله داربست | لیست قیمت | وزن | فروش | مشخصات فنی - فامکو › ... › لوله فولادی
      لوله داربستی یکی از پرکاربردترین لوله های درزدار است. لوله داربستی به دلیل استفاده در نما و داربست و سازه های کم فشار به لوله داربستی معروف شده اند که یک ...
      جستجوهای مرتبط

      حذف

    2. قیمت روز لوله داربستی| لوله داربست و اتصالات | آهن پرایس › لوله-داربستی
      این لوله در ضخامت های متعددی موجود می باشد که بیشترین ضخامت هایی که از لوله داربستی سایز ۱۱/۲ اینچ استفاده می شود میتوان به ضخامت های ۲ و ۲/۵ میلی متر اشاره ...

      قیمت لوله داربست امروز | وزن و مشخصات لوله داربستی | مدرن
      ۲۳ مارس ۲۰۲۰ — قیمت و وزن لوله 5 داربستی - قیمت لوله داربست امروز - فرمول محاسبه وزن لوله - مدرن سازان فروشنده لوله داربست و کلیه لوازم داربست بندی می ...

      حذف

    3. لوله داربست چیست | وزن لوله داربستی - مدیران آهن › لوله-داربست-چ...
      لوله داربست، اسکلت بندی سازه های داربستی را تشکیل می دهد. این لوله ها معمولا در دسته لوله های درزدار قرار دارند که در تولید آن از ورق سیاه استفاده می شود.

      لوله داربستی - آهن تک › لوله داربستی
      قیمت لوله داربست فلزی 6 متری ، فروش لوله داربستی و بست داربست ، قیمت بست و اتصالات داربست ،فروش لوله داربستی سپاهان، لوله داربستی کچو،لوله داربست ...
      شرح کالا: سایز(اینچ)

      حذف

  2. آهن
    نتیجه تصویری برای لوله داربست
    نتیجه تصویری برای لوله داربست
    نتیجه تصویری برای لوله داربست
    نتیجه تصویری برای لوله داربست
    نتیجه تصویری برای لوله داربست
    نتیجه تصویری برای لوله داربست
    نتیجه تصویری برای لوله داربست
    نتیجه تصویری برای لوله داربست
    نتیجه تصویری برای لوله داربست
    نتیجه تصویری برای لوله داربست
    مشاهده همه
    بازخورد
    مشاهده همه

    قیمت لوله داربست | فروشگاه اینترنتی شهر آهن
    قیمت لوله داربست بسته به نوع، ضخامت و سایز آن متفاوت است. برای اطلاع از قیمت لوله داربست روز می توانید این صفحه را مطالعه نمایید. قیمت لوله داربستی به صورت ...
    روند خرید ولوله از شهر آهن چگونه است؟
    چگونه می توانم کالا را دریافت کنم؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها

    1. قیمت لوله داربست | فروش لوله داربست در تمام شهرهای ایران › لوله-دارب...
      لوله داربست‌ کاربرد‌های متنوعی ندارند اما حجم استفاده از آن بسیار بالا است. مهمترین کاربرد لوله داربستی عبارت است از: به منظور دسترسی به نقاط دارای ارتفاع بیشتر ...
      نحوه فروش لوله‌های داربستی در آهن آنلاین چگونه می‌باشد؟
      آیا آهن آنلاین در زمینه فروش اتصالات داربستی هم فعالیت دارد؟

      قیمت لوله داربست | قیمت هر شاخه لوله داربستی در اصفهان | › قی...
      لیست قیمت لوله داربست روز ضخامت 2 و 2.5 اصفهان کارخانه سپاهان کچو جهت خرید با شماره تماس 03135155 تماس حاصل.
      شما این صفحه را 2 بار دیدید. آخرین بازدید: 11/1/21
      تصاویر برای لوله داربست

      خرید لوله

      داربست چیست

      قيمت لوله

      نرده

      پروفیل

      حذف

    2. لیست قیمت لوله داربست - آهن پخش
      قیمت لوله داربست , لیست قیمت لوله داربست , قیمت داربست , فروش لوله داربست اصفهان , وزن لوله داربست , لوله داربست , قیمت لوله داربست 6 متری , قیمت لوله ...
      ‏لوله گالوانیزه · ‏لوله آبرسانی · ‏لوله مانیسمان · ‏لوله گاز رسانی

      حذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

بازار آهن در روز گذشته

احیای برجام و تحرک بازار آهن

my links